Vanliga frågor

Frågor och svar

Vår kundtjänst finns till för dig. Du kan få svar på allt ifrån hur man betalar till vilka inställningar eller produkter som borde fungera för dig. Inga frågor är för dumma. Du når oss via contact@verasweden.se, 

Nedan följer våra vanligaste frågor och problem våra kunder stöter på.contact

Order

Hur gör jag för att ändra min order?

Orderändringar kan endast göras på beställningar som ännu inte packats. Eftersom vi har ett högt flöde på våra ordrar ber vi dig kontakta oss snarast möjligt via e-post contact@verasweden.se eller via Facebook messenger. Ha i åtanke att en order endast har/kan ändras efter att du fått detta konfirmerat.

Jag ångrar min beställning vad gäller?

Efter att du via mail meddelat oss att du önskar returnera har du enligt lagen om distansavtal 14 dagar på dig att returnera den aktuella produkten. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet.

Har min beställning gått igenom?

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress. Känner du dig osäker så finns vår kundtjänst tillgänglig och svarar på dina frågor.

Min order överenstämde inte med det jag beställde?

Då kontaktar du oss via contact@verasweden.se med en bild på allt som du fick levererat samt ditt ordernummer.
Det vi gör då är att vi jämför vikten på din försändelse med vad du mottog för att kontrollera att korrekt produkter lämnade vårt lager.

Kan jag beställa i mitt namn men skicka till någon annan?

Det går alldeles utmärkt. Väl inne i kassan kan du välja att skriva in den adress som du önskar att varan ska skickas till. Har du några vidare frågor är du välkommen att kontakta kundtjänst.

Betalning

Jag har fått min order men ingen faktura?

Fakturan/kvittot/orderbekräftelse skickas via e-post. Saknar du någon faktura så skicka oss ett mail via vårat kontaktformulär.

Jag vill använda en rabattkod hur gör jag?

När du kommer till Kassan så hittar du en rad där det står “Lägg till kupong eller presentkort”. Klicka där och ange din kod. Observera att läsaren är skiftlägeskänslig. Om du anger koden genom att kopiera den och sedan klistra in i fältet så är det viktigt att säkerställa så att det inte smugit sig in något mellanslag vare sig före eller efter koden.

Jag vill använda en rabattkod hur gör jag?

När du kommer till Kassan så hittar du en rad där det står “Lägg till kupong eller presentkort”. Klicka där och ange din kod. Observera att läsaren är skiftlägeskänslig. Om du anger koden genom att kopiera den och sedan klistra in i fältet så är det viktigt att säkerställa så att det inte smugit sig in något mellanslag vare sig före eller efter koden.

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

VERA är ett svensketablerat företag och alla våra produkter skickas från vårt lager i Stockholm, Sverige. På så vis kan vi erbjuda väldigt snabb och smidig leverans och kundservice.

Vår normala leveranstid inom Sverige är 1-2 dagar.

Observera att utöver de leveranstider som anges här i villkoren, tillkommer tiden för hantering på vårt lager med 1-2 dagar. Alla tidsangivelse avser helgfri vardag. I kassan står ett beräknat leveransdatum för varje fraktsätt. Detta datumet är ett uppskattat datum, och vi kan inte garantera det. Tänk på att det vid t.ex. julhandeln kan uppstå förseningar.  

Ombud på mindre orter har ibland har begränsad utkörning som kan påverka leveranstiden.

Var är min order?

Då ditt paket skickas ifrån vårt lager skickas ett automatiskt Leveransbesked till dig via e-post. I detta mail finner du leveransuppgifter såsom exempelvis kollinummer och spårningslänk.

Hur länge ligger min leverans kvar hos ombudet?

Ditt paket ligger normalt cirka 14 dagar hos ombudet. Under den tiden går 2 sms-aviseringar ut till dig och sedan kommer en påminnelse via brev om paketet inte hämtas, innan det skickas tillbaka till oss.

Hur länge ligger min leverans kvar hos ombudet?

Ditt paket ligger normalt cirka 14 dagar hos ombudet. Under den tiden går 2 sms-aviseringar ut till dig och sedan kommer en påminnelse via brev om paketet inte hämtas, innan det skickas tillbaka till oss.