🔥 LAGRET SLUTSÅLT! P.g.a. extra köptryck är allt för tillfället slutsålt. Nya produkter i lager snart! 🔥

FAQ's - Frågor & Svar

Vår kundtjänst finns till för dig. Du kan få svar på allt ifrån hur man betalar till vilka inställningar eller produkter som borde fungera för dig. Inga frågor är för dumma. Du når oss via support@productsbyvera.com, via vår chat eller Facebook messenger.

Nedan följer våra vanligaste frågor och problem våra kunder stöter på.

Min order

Hur gör jag för att ändra min order?

Orderändringar kan endast göras på beställningar som ännu inte packats. Eftersom vi har ett högt flöde på våra ordrar ber vi dig kontakta oss snarast möjligt via e-post support@productsbyvera.com eller via Facebook messenger. Ha i åtanke att en order endast har/kan ändras efter att du fått detta konfirmerat.

Jag ångrar min beställning, vad gäller?

Efter att du via mail meddelat oss att du önskar returnera har du enligt lagen om distansavtal 14 dagar på dig att returnera den aktuella produkten. När vi mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet.

Har min beställning gått igenom?

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress. Känner du dig osäker så finns vår kundtjänst tillgänglig och svarar på dina frågor.

Min order överrensstämmer inte med vad jag beställde

Då kontaktar du oss via support@productsbyvera.com med en bild på allt som du fick levererat samt ditt ordernummer.
Det vi gör då är att vi jämför vikten på din försändelse med vad du mottog för att kontrollera att korrekt produkter lämnade vårt lager.

Betalning

Jag har fått mina varor, men ingen faktura?

Fakturan/kvittot/orderbekräftelse skickas via e-post. Saknar du någon faktura så skicka oss ett mail via vårat kontaktformulär.

Kan jag ändra betalsätt efter att ordern är lagd?

När din beställning är lagd så kan vi inte ändra betalsätt, av säkerhetsskäl. Kontakta kundtjänst om du önskar annullera din beställning. Efter det kan du lägga din beställning på nytt, med önskat betalsätt.

Jag vill använda en rabattkod, hur gör jag?

När du kommer till Kassan så hittar du en rad där det står "Lägg till kupong eller presentkort". Klicka där och ange din kod. Observera att läsaren är skiftlägeskänslig. Om du anger koden genom att kopiera den och sedan klistra in i fältet så är det viktigt att säkerställa så att det inte smugit sig in något mellanslag vare sig före eller efter koden.

Jag har hittat en rabattkod på nätet, varför fungerar den inte?

Dessvärre cirkulerar det massa inaktiva rabattkoder på nätet som vi inte kan styra över. Våra rabattkoder är oftast aktiva i endast 48 timmar. Alla aktuella erbjudanden och rabattkoder hittar du i våra nyhetsbrev och sms-utskick. Dessa kan du anmäla dig till på startsidan. Kontakta kundtjänst vid eventuella frågetecken.

Dessvärre cirkulerar det massa inaktiva rabattkoder på nätet som vi inte kan styra över. Våra rabattkoder är oftast aktiva i endast 48 timmar. Alla aktuella erbjudanden och rabattkoder hittar du i våra nyhetsbrev och sms-utskick. Dessa kan du anmäla dig till på startsidan. Kontakta kundtjänst vid eventuella frågetecken.

Jag fick en rabattkod av en kompis som beställt er produkt, varför fungerar den inte?

Vid varje köp har köparen möjlighet att ge ut en rabattkod till en vän. Denna koden är dock unik för just denna köparen och går endast att använda en gång. Om du har frågor om detta, så be köparen kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Kan jag använda fler än en rabattkod på samma köp?

Du kan endast använda en kod per köptillfälle. Däremot kan du kombinera en rabattkod med våra andra rabatterbjudande, så som mängdrabatt eller paketerbjudanden.

Leverans

Vad är leveranstiden?

VERA är ett svensketablerat företag och alla våra produkter skickas från vårt lager i Stockholm, Sverige. På så vis kan vi erbjuda väldigt snabb och smidig leverans och kundservice.

Vår normala leveranstid inom Sverige är 1-2 dagar.

Observera att utöver de leveranstider som anges här i villkoren, tillkommer tiden för hantering på vårt lager med 1-2 dagar. Alla tidsangivelse avser helgfri vardag. I kassan står ett beräknat leveransdatum för varje fraktsätt. Detta datumet är ett uppskattat datum, och vi kan inte garantera det. Tänk på att det vid t.ex. julhandeln kan uppstå förseningar.  

Ombud på mindre orter har ibland har begränsad utkörning som kan påverka leveranstiden.

Var är min order?

Då ditt paket skickas ifrån vårt lager skickas ett automatiskt Leveransbesked till dig via e-post. I detta mail finner du leveransuppgifter såsom exempelvis kollinummer och spårningslänk.

Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?

Ditt paket ligger normalt cirka 14 dagar hos ombudet. Under den tiden går 2 sms-aviseringar ut till dig och sedan kommer en påminnelse via brev om paketet inte hämtas, innan det skickas tillbaka till oss.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Hämtar du inte ut din beställning går paketet tillbaka till oss som outlöst paket. Du debiteras då 250 kronor för alla omkostnader som ett icke-utämtat paket medför.

Vad gör jag om jag erhållit en trasig försändelse?

Har ditt paket fått en transportskada är det viktigt att du behåller allt emballage och innehåll, så att vi vid behov kan besiktiga det. Skicka ett mail till oss via vårt kontaktformulär. Skriv även som kommentar att reklamationen avser en transportskada och bifoga gärna en bild av skadan. Vår reklamationsavdelning kommer sedan att kontakta dig via mail för vidare hantering av ärendet.

Går det att skicka beställningen till en alternativ leveransadress?

Önskar du sända beställningen till annan adress än din egen fyller du i dina adressuppgifter i kassan, klicka sedan på “Alternativ leveransadress” och fyll i adressen dit paketet ska skickas.

Vill du skicka ditt paket som present? Med lite charm kan du be oss slå in paketet i ett fint presentpapper, samt inkludera ett personligt meddelande. Kontakta oss då i chatten eller via support@productsbyvera.com.

Vilka länder levererar ni till?

I dagsläget gäller vår gratis frakt endast inom Sverige. Vi kan dock även leverera inom EU. Kontakta oss då via vårt kontaktformulär så hjälper vi dig!

Övriga frågor

Jag är en influenser och hade velat samarbeta med er, är det möjligt?

Har du din egna stil, gillar det vi gör och har en kanal på social media och vill samarbeta? Då kan du maila oss redan idag till partners@productsbyvera.com – så svarar vi direkt! Vi ser gärna att du mailar följande information:

  • Kort presentation om dig + länk till dina social media kanaler.
  • En bild & info på din statistik eller antal följare.

Vi längtar tills du är en av vår #VERA familj!

Kan man köpa era produkter i en fysisk butik?

I nuläget går det endast att beställa produkten från vår hemsida.

Hur avregistrerar jag nyhetsbreven/ sms-utskicken?

Önskar du avregistrera dig från nyhetsbreven som du får via mail finns en länk längst ned i mailet som du kan klicka på. Lika så gäller sms-utskicken.

Vilka länder levererar ni till?

I dagsläget gäller vår gratis frakt endast inom Sverige. Vi kan dock även leverera inom EU. Kontakta oss då via vårt kontaktformulär så hjälper vi dig!